Number of the records: 1
Učit (se) příběhem
Author Hábl, Jan, 1975- (Author) Title Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / Jan Hábl Issue Vyd. 1. Issue stat. Brno : Host, 2013 Phys.des. 118 s. ; 21 cm ISBN 978-80-7294-901-4 189.00 Kč Edition Teoretická knihovna ; sv. 33 Series/heading Teoretická knihovna Note Obsahuje bibliografii a rejstřík Language note Anglické resumé Subj. Headings Komenský, Jan Amos, 1592-1670. Labyrint světa a ráj srdce 17. století pansofie * pedagogika - Česko - 17. stol. * literárněvědné rozbory Form, Genre studie Conspect 82.0 - Literatura (teorie) UDC [001:165]:304.9 * 37.01 * 82.09 * (048.8) Annotation Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některéodpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích.Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. Country Czech Republic Language Czech Copy count 1, currently available 1 Owner Kladno SVK Doc. Kind Monographies, maps Call number Location Sublocation Info J 317416 Půjčovna literatury místní sklad
Number of the records: 1