V místě dnešního závodu Kablo. - Pojmenovaný po geologovi a profesorovi vídeňské univerzity Ferdinandu Thinnfeldovi, který se podílel na geologickém průzkumu kladenského revíru. - Hlouben c.k. Kutební komisí pro Kladensko v l. 1848-1854 do konečných 286,415 m. Od r. 1855 se stává majetkem Společnosti státní dráhy. Hlavní část uhelné těžby přicházela na povrch sousedním dolem Kübeck a k třídičce na důl Thinnfeld byla dopravována dvojkolejovou řetězovou dráhou. Od r. 1902 používán nový elektrický těžní stroj systému Siemens-Halske z r. 1901, po ukončení provozu v r. 1913 přenesen na důl Kübeck. - V jižním části dolu postaveny rozsáhlé mechanické dílny pro údržbu a opravy všech dolů v majetku Společnosti Státní dráhy. Po zasypání jámy provozní objekty demolovány a zbývající budovy včetně pozemků prodány společnosti Kablo.
Keywords
jámy * doly * zaniklé doly * elektrické stroje * těžba uhlí
Citation
HONČÍK, Ladislav. Dobývání uhlí na Kladensku. Ostrava: OKD, 2006. Přehled historicky doložených úvodních důlních děl, s. 202.
Collection kind
File of corporation names - monuments in region
References
(3) - ARTICLES
Number of the records: 1
openseadragon
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.