1872 - postavena současná budova hostivického nádraží
Popis
Prvním hostivickým nádražím byla zastávka na úseku koněspřežné dráhy z Prahy-Brusky do Kladna-Výhybky z r. 1830. - Nádraží v současné poloze vzniklo v r. 1863 při přestavbě koněspřežky na parní provoz. Od r. 1870 v provozu trať z Hostivice do Prahy-Smíchova. V l. 1872-1877 byla vybudována dráha Pražsko-Duchcovská (z Rudné do Slaného) se zastávkou v Litovicích. - V současnosti zde vede trať na Prahu-Dejvice a Kladno a Prahu-Smíchov a Rudnou u Prahy. Provoz na trati Hostivice - Slaný byl ukončen k 1. 1. 1993, v r. 2006 byla trať zrekonstruována a slouží pouze k nákladní dopravě. - Současná nádražní budova v Hostivici pochází z r. 1872. Autorem projektu byl ing. Josef Chvál, zaměstnanec Buštěhradské dráhy. Výpravní dvoupatrová budova zachována v původní podobě bez větších změn. Ve 30. letech 20. stol. odstraněny z fasády archivolty nad kruhově zaklenutými okenními a dveřními otvory a ve 2. patře vyměněna dvojkřídlá okna za trojkřídlá. - Součástí areálu drážní výtopna, strážní domek, hláska a původně funkcionalistické hradlo.
Klíč.slova
nádraží * budovy * železniční trati * koněspřežné dráhy * industriální památky
Citace
KUČERA, Jiří. Stručně z hostivické historie. In Hostivice 1998. Hostivice: Český svaz ochránců přírody, 1999, s. 8.
KREJČIŘÍK,. Česká nádraží. II. díl. Litoměřice: $b Vydavatelství dopravní literatury Ing. Luděk Čada, 2005, s. 202-238.
Druh soub.
Soubor jmen korporací - regionální památky
Odkazy
(2) - ČLÁNKY
Počet záznamů: 1
openseadragon
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.