Na dálnici D5 Praha-Plzeň, od kopce za Vrážem přes údolí řeky Berounky a Litavky, nad železniční tratí, silnicí a městskou zástavbou. - Délka: 721 m; nesen 28 pilíři tvaru H. - Postaven technologií výsuvných skruží, (hmotnost 400 tun). Projektoval Pragoprojekt Liberec v l. 1974-1976. Stavba, kterou provedly Stavby silnic a železnic Praha v l. 1977-1985, si vyžádala obrovský přesun zeminy zejména velkým zářezem do krajiny. V r. 1987 bylo přeloženo koryto řeky Litavky v úseku od obchodní akademie k cementárně o několik desítek metrů jižněji. Celý úsek s dálničním mostem byl do provozu uveden až v září 1989.
Klíč.slova
mosty * silniční mosty * dálnice * technické památky
Citace
MARŠÁK, Mojmír. Putování za technickými zajímavostmi ČSR. Praha: Olympia. 1981, s. 170.
Průvodce po technických památkách v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Praha: Národní technické muzeum. 1993, s. 8.
Řevničtí jezdili v srpnu 2002 do Prahy přes Beroun. Berounský radniční list. 2012, roč. 10, č. 4, s. 10.
Druh soub.
Soubor jmen korporací - regionální památky
Odkazy
(3) - ČLÁNKY
Počet záznamů: 1
openseadragon
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.