Německý automobilový závodník a konstruktér, aviatik.
Životopis
Rodák z Kolína nad Rýnem. Od čtrnácti let řídil, v šestnácti nastoupil k Benzovi a po čtyřech letech ke Spitzovi. Působil tam jako konstruktér a také závodil. Vyhrál mnoho evropských závodů. - V l. 1907-1912 šéfkonstruktér a tovární jezdec firmy Laurin & Klement v Mladé Boleslavi. Pod jeho vedením postavili řadu sportovních vozů, z nichž většinu zkoušel sám. Proslavil značku v ruských jízdách Petrohrad – Moskva a Petrohrad – Sevastopol. V r. 1908 pod jeho vedením vyhrály vozy L&K na závodě Zbraslav – Jíloviště šest prvních a pět druhých míst. V r. 1909 zvítězil na Semmeringu se závodním speciálem FCR, který byl také jeho dílem. - Patřil k prvním aviatikům. V r. 1910 sestrojil letecký motor, který předvedl na trati Mladá Boleslav - Kosmonosy - Debř. I po odchodu do firmy Steyer v Rakousku, reprezentoval firmu Laurin & Klement na sportovních soutěžích. Pravidelně se zúčastňoval závodu Zbraslav - Jíloviště. Tragicky zemřel při tréninku na závod do vrchu Ries.